2018 Haziran İzmir Foça kampı:

Merhabalar sizlere 2018 yılında İzmir Eski Foça’da Çanak Koyu’nda yapmış olduğum kampı anlatmak istiyorum.Şimdi bana neden bundan 3 sene önce yaptığın kampı anlatıyorsun diye sorabilirsiniz ancak size şöyle bir cevabım var.28 yaşındayım şimdiye kadar ülkemizin birçok yerinde bazı zamanlar arkadaşlarımla bazı zamanlar tek başıma birçok kamp yaptım ancak içlerinde en çok huzura kapıldığım en çok zevk aldıklarımdan birisi olduğu için sizlerle paylaşmak istiyorum.

Ben Aydın Nazilli’de yaşıyorum ve bir huzurevinde sağlık personeli olarak çalışıyorum.En büyük hobilerimden biri izin günlerimde doğaya kaçmak.Doğa ile iç içe olmak bir şeyler ile uğraşmak yada en azından doğada bir kahve içmek inanılmaz mutluluk veriyor bana.Bir gün işten eve doğru giderken yolda karşılaştığım iki otostopçu arkadaşı arabama aldım.İzmir’den Antalya’ otostop ile gitmişler ve şuan dönüş yolundalarmış.Yolculukların bir kısmını benimle gitmiş oldular.Yolda tabiki konu kamp ve geziden açıldı işte Foça’daki Çanak koyu’nu bu iki otostopçu arkadaşlar sayesinde öğrendim.Foça’yı o kadar methettiler ki kendi kendime en kısa zamanda gitmeliyim dedim.Bu olaydan yaklaşık 2 ay sonra Eski Foça Çanak koyu kampımın planını yapmış ve yola koyulmuştum bile.Yaklaşık 3.5 saatlik bir yolculuk sonunda Çanak Koyu’na ulaştım.Hemen çadırımı kurdum yerleştikten sonra merkeze gitmeye karar verdim.Çanak koyu merkeze o kadar yakın ki yürüyerek 5 dakika bile sürmüyor.Açıkçası kamp için bu kadar uygun bir yerin çok fazla kişi tarafından bilinmemesine şaşırmıştım.Merkeze gittiğimde hem iskeleden denize girdim hem biraz gezdim ve akşam için birkaç alışveriş yaptım.İnanır mısınız İskeleden denize girmek o kadar güzeldi ki sadece ben vardım.Ne bir gürültülü müzik ne kalabalıktan gelen uğultu vardı.Tam olarak istediğim yerdeydim diyebilirim.Akşama doğru toparlanıp çadırımın oraya gittim ve gördüğüm manzara karşısında tabiri caiz ise ağzım açık kaldı.Ufukta iki küçük adanın ortasından batan güneş ve muhteşem bir manzara.Hemen kendime bir kahve yaptım ve yaklaşık 1.5 saat boyunca o muhteşem manzaranın tadını çıkardım.Akşam hava kararınca ateşimi yaktım kendime yemek hazırladım.Yemek yedikten sonra kahvemi içmek için hazırlığa başladım ve kahvemi biraz fazla yaptım.Çünkü çadır komşularım vardı onlarla tanışmak ikram etmek ve kahveleri içerken yapılan o ateş başında ki harika sohbet kamp yaparken vazgeçemeyeceğim şeylerdendir.

Ertesi gün sabah erkenden uyanıp kahvaltımı yaptım.Bu sefer Çanak koyu’nda ki plajda denize girmeye karar verdim.Eğer daha önce İzmir’de hiç denize girmediyseniz kesinlikle tavsiye ederim.Biraz soğuk ama inanılmaz temiz ve neredeyse hiç dalga olmuyor.Bunu Sığacık,Pamucak ve Çeşme’den tecrübe ettim.

Aslında Çanak Koyu’ndaki kampımı iki gece olarak belirlemiştim fakat elimde olmayan sebeplerden ötürü o gün eve dönmem gerekti.Ancak eve dönmek için gece yola koyulmaya karar verdim çünkü o gün batımına karşı bir kahve daha içmeden yola koyulamazdım.

Eğer bir gün yolunuz Eski Foça’ya düşerse Çanak Koyu’na uğramayı ve gün batımını izlemeyi kesinlikle ihmal etmeyin.